for the first time…

… in history, cred… citesc doua carti simultan. Nu! nu este activitatea principala. dar este ceva in plus, fata de ce fac de obicei.

Ambele carti le-am primit cadou, desi cu una dintre ele m-am intalnit din proprie initiativa, ca sa zic asa. Singura resursa pe care o am, oarecum, in cantitate nelimitata, daca ar fi sa privesc cu ignoranta tinereasca realitatea, este timpul, motiv pentru care nu incerc sa il “castig”. In ultima vreme, daca aveam timp de pierdut prin oras, pana la “urmatoarea” intalnire, avand in vedere faptul ca stau in varful dealului de ceva vreme, m-am gandit sa stau si la caldura, in libraria universitatii, unde au un mic spatiu in care indivizii care trec pragul pot sa isi faca o prima impresie in legatura cu marfa pe care au la dispozitie. am dat intamplator peste o carte, pe numele ei “cuvinte rare”, scrisa de C.T.P. (cristian tudor popescu). Am citit din ea relativ mult laudand stilul oarecum satiric (?). Am primit-o cadou de craciun, spre marea mea surpriza (de la yss… Multumesc!). V-o recomand, caci, desi nu citesc foarte mult de obicei, cand citesc, citesc chestii ca lumea.

a doua carte, care de fapt e prima carte, scrisa de Ionut Chiva, desi tind sa cred ca este doar un pseudonim, 69, e o poveste fainut scrisa. apresciez stilul oarecum rebel in exprimare, pe care il regasesc uneori in scriitura mea. primita de la adina (multumesc mult), de ziua mea, cartea mi-a fost un consumator de timp pe drumul spre casa si inapoi, spre cluj. Nu v-o recomand, deoarece, violenta limbajului, a exprimarii si a imaginilor create nu sunt pt stomacuri (sau stomace ?) sensibile.

si ca sa nu ne rezumam la “literatura”, ma gandeam ca ar fi cazul, daca tot se potriveste titlul sa scriu si despre “vacanta” pe care am petrecut-o partial pe-acasa, partial pe drum. si despre scurtele momente de trairi intense de care am avut ocazia sa ma lovesc.

… this year, cred, am avut niste revelatii “provocate” intentionat. tot timpul exista cate un fir rosu, indiferent ca il vezi sau nu, in orice fel de interactiune, cu indiferent orice  element mai simplu sau mai complex iti da ocazia “realitatea”. firul rosu se parcurge, in timp, unele zone ale lui fiind mai uzate decat altele, deoarece, insistam sa ramanem si sa petrecem mai mult timp in acele zone fizico-temporale ale lui. in aceasta micro-“vacanta” (fata de cluj), am avut ocazia sa depasesc cateva zone de interactiune in care eram blocat de ceva vreme. as painful as it was, it was worth it.  m-am pacalit pe mine de fapt. cred ca asta este explicatia cea mai exacta. de ce spun asta? pentru ca am senzatia ca am ramas in urma cu experienta de viata, comparativ cu alti indivizi care faceau (?) parte din cercurile mele sociale. m-am auto-mintit. mi-am lasat perceptia sa observe numai ce vroiam eu. astfel incat momentele respective sa mai capete un sens in plus pe langa cele strict de comunicare. dar sa revin la momentele de care tat vorbesc de ceva vreme incoace.

1. comoditatea in ceea ce priveste una dintre cele mai vechi relatii ale mele a fost daramata. am invatat ca este mai usor decat imi imaginam sa determini pe altcineva sa faca alegerea de a pune punct (?), pur si simplu exprimandu-ti opinia in ceea ce priveste relatia respectiva, indiferent cat de clar sau concis ai fi in exprimare.

2. am retrait un moment din trecutul meu, second-hand. moment in care am realizat ca oricine este dispus sa asculte, sau cel putin sa auda chestiile pe care le ai de mentionat, atata vreme cat le lasi impresia ca ai urechile deschise pentru ei. mi-am redescoperit capacitatea de a ma auto-deprima. chiar credeam ca am pierdut-o. si mi-am exersat mai mult decat intens capacitatea de a deprima pe altii, dar in aceeasi masura si pe aceea de a-i scoate din starile nefericite in care se afla unii dintre ei, pe baza unor motive mai serioase sau mai putin serioase.

3. am reusit sa ma pastrez neutru in momente in care interiorul meu ardea impreuna cu opinia, foarte bine formata, foarte bine formulata, care abia astepta sa iasa din mine in valuri de sarcasm si ironii usturatoare. am invatat ca nu toate elementele trebuie sa formeze un intreg. ca pot exista mai multe intreguri din care este indicat sa faci parte in aceeasi masura ca sa iti poti mentine existenta pe toate planurile si ca aceasta existenta sa nu fie tulburata de nimic. totul de pinde de scopurile fiecaruia.

in prima parte a vietii, acestea se formeaza pe incercare si eroare, ca mai apoi, in urma esperientei de viata sa se creeze altele mai solide si de mai lunga durata decat cele precedente. am ramas in urma cu experienta de viata in ultimul an, incercand sa imi pastrez resursele si energia, pe care le consideram limitate, daca nu chiar pe terminate la un moment dat, pentru chestiile cu adevarat importante din viata unui om, cum sunt si eu de altfel. cu toate ca am depasit punctul critic, n-am depasit starea de letargie care m-a cuprins. am avut suficient timp sa imi analizez situatia, cu limitele aferente. scopul principal pe anul 2010 este sa depasesc macar 3 din cele 7 descoperite pana acum in timpul lungii analize. tehnica nu este inca stabilita, as in batuta in cuie, la modul la care mai este cate ceva de lucru, si sunt asteptate si imputuri de la cei cu care voi interationa in viitor.

bine-a fi. hai noroc si pt cei cu carer nu voi mai avea ocazia sa interactionez anul acesta va doresc un an plin de reusite si nefericire (pentru ca este singurul mod in care poate evolua un individ, din punctul meu de vedere).

nu stiu cat de coerent am fost in acest entry, dar nici nu imi voi pune problema. detalii la nr de telefon. in scris nu am de gand sa explic, nu de alta. sau face to face. exista tot timpul si alte variante de comunicare verbala.

v-am pupat.

Marius

~ by Death Whisper on December 30, 2009.

Leave a Reply

 
